tisdag 7 september 2010

| EN FRÅGA |

jag fått av den här tjejen: vilken av alla dina tavlor som du målat tycker du att det är den finaste tavla du gjort?
Oj vilken svår fråga. Jag skulle nog vilja svara på den frågan såhär; jag är inte alltid särskilt nöjd med mina tavlor även om andra säger de är fina. Men den tavlan jag är mest nöjd över är denna. Inte för att den är helt förträffligt målad utan för att det var den "första" tavlan som gjorde att jag fortsatte måla. Genom den upptäckte jag att någonting inom mig fick ro när jag hade färg och penslar. Hoppas du är nöjd med svaret.

Tavlan gjorde jag sommaren 09 och bor nu hos Pia.

5 kommentarer:

  1. Oh ja, jag är definitivt inspirerad av C. Rhodin och har varit i flera år. Hon gör fantastiska illustrationer, kvinnliga illustrationer inspirerade av modevärlden. Hon och Liselotte Watkins är två stora inspirationskällor i den moderna konstvärlden - den som har skapats utifrån modeskisser. Utvecklade modeskisser.

    SvaraRadera
  2. Ah vad kul att få se, plus att det förutom är en fin tavla även har ett inre budskap som betyder nått för just dig =)

    100% nöjd med svaret.

    Angående kommentaren... "Sen också på vad för pris du kan tänkas skiljas från tavlan för.." hahah det priset kommer inte bli billigt det inte :P det är jobbigt att bli kär i alla verk som man gör :P

    SvaraRadera
  3. Jo det är ju sant, men då kan jag inte uppfylla min andra dröm - rikedom! :P Men om jag i framtiden har sålt en tavla som jag ångrar så får jag väl försöka måla en kopia på den så jag kan ha den hemma jag med :P

    SvaraRadera
  4. Ja jag såg att du hade haft utställning, kul! Förstår att du fick en del sålt... Nån gång i livet så ska jag väl också ha en :P men jag skulle nog vara sjukt nervös då :P Aldrig gått på vernissage innan i mitt liv så jag skulle inte veta hur man ska bete sig, mingla runt och se trevlig ut right? :P

    SvaraRadera
  5. ...du har så grymt rätt, huvudsaken är såklart att man rör på sig, skorna är skitsamma - men om dom hjälper mig att snygga till benmusklerna så tackar jag och tar emot=) har nyligen köpt en sådan där stegmaskin/trappmaskin eller vad tusan det heter. I kombo med skorna måste det ju bli suveränt. Haha.

    SvaraRadera