onsdag 29 februari 2012

GRATTIS LILLA PRINSEN



bilder via conversationpieces.co.uk ,ikea, apartmenttherapy, sköna hem

Idag fyller min älskling,mitt gudbarn och kusin 4 år, hurra hurra hurra! För första gången en "riktig" födelsedag. Han får vänta lite med att bli firad tills jag inte riskerar att smitta de små liven.

Idag blir det barnrumsbilder. Jag föredrar att ha en ljus bas i rummet, vit eller grå nyans och sedan får alla leksaker och prylar med sina färger "göra rummet". Sen tycker jag självklart att man ska få måla sitt rum i sin favoritfärg.. När jag var liten valde jag en underbar blå tapet med stjärnor med en tillhörande bård med stora månar och stjärnor.. Men hur lång tid dröjde det inte tills jag tröttnade? Nåja.. Man kan måla en fondvägg istället, snabbt fixat när barnet vill ha en ny färg!

Man borde nog inspireras lite mer av sådana här bilder till sin egen inredning -man blir ju glad! :)

1 kommentar:

  1. Fina barnrum, det är en utmaning att få ihop ett estetiskt barnrum... leksaker har ju oftast inte matchande färger så jag håller med dig, en ljus bas är att föredra...
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera