fredag 16 mars 2012

GAMLA DÖRRAR





Ett av mina projekt i huset, måla våra gamla fina dörrar. Har fått hjälp av min käre svärfar som slipat fyra stycken som fanns i huset när vi köpte det. En dörr har fått byta plats från pannrummet till badrummet. Jag har slipat karmarna och målat dem också. Dörrarna är något skavda och har märken efter många år i huset, såklart finns de kvar men nu med ny färg.. Tycker att det är charmigt. Jag har målat dem med flugger färg, råvit med glans 20. Det tog mellan 2-3 strykningar att få det fint.

Mina tips är:
Köp bra färg även om det kostar lite mer, samt köp en eller två riktigt bra penslar förslagsvis en stor och en mindre om det är spegeldörrar.. Samt måla i träets riktning.

2 kommentarer:

  1. Hej kul att du kikade in till mig. Tack för kommentaren. Roligt med nya bloggar, vad fin örren blev. Ha en fin fredag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hej, Roligt att du hittat till mej :) Ser att även du bor i Småland :) Visst är det charmigt med dessa gamla dörrar! Kram & ha en fin vecka

    SvaraRadera