måndag 2 april 2012

PINK

Som sagt. Vi är på g att flytta in. Och idag köpte jag fjädrar. Kunde inte hålla mig. Var tvungen att pynta lite. Det blev rosa fjädrar i lite ris, på fina bordet jag vi av älskade moster och R. Det som är så härligt med påsken är att den är helt fri från krav. Jag känner inte att det finns en massa "måsten". Man behöver inte ha hembakade lussekatter och pepparkakor, griljera skinkan, rulla sjuhundrafemtio köttbullar, stressa med massa fokus på presenter så som det är på jul. Påsken för mig är för mig bara en härlig långhelg utan krav på någonting. En middag med familjen och bara umgås inte så mycket krux (läs traditioner,måsten, förväntningar)som med jul. Avslappnat bara.. så skönt. (fast jag har en mormor som såklart fixar och donar en massa men hon ska få hjälp) Och jag pyntar med rosa. Och gula fjädrar ute. Bara för att jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar