onsdag 3 februari 2010

Sola?


Inte det nä..

På morgonen innan skolan skrapade jag och borstade bilen (med mitt röda paraply, hade ingen borste..) i ca 20 min. Sen skrapade jag bort snö i 10 min efter skolan, sen skottade jag fram bilen i 25 min när jag skulle på klassträff, sen skottade jag fram den igen i 15 min när jag skulle hem. Sen slirar jag hemåt. Halt som satan. Men det går bra. Tills jag kommer 10 meter framför huset. Då kör jag fast med min lilla kära bil mitt på vägen. Fan va hon fick kämpa för o komma loss den lilla stackarn.


Summan av kardemumman/dagen: lagt typ en timme av min värdefulla tid på att stå och skotta,skrapa, klura mig in i bilen! Haft en tråkig lektion, varit på skojsig tillställning med klassen, kört fast med bilen, gråtit för jag varit ledsen, OCH glad! Det ni!
Hur har ni haft det?

Snälla. Kan det sluta snöa.

Sovgott

2 kommentarer:

  1. Skrapa fram bil under snö är skit. Fast jag har hellre snö är grått och blask när det är vinter. Men bilskrap är ett helvete.

    SvaraRadera
  2. hehehe =) låter som en underhållande dag med bilskrapning, tycker man borde göra en film/komedi av snö och alla snö"nöjjen" =) hehehe...
    Låter roligt att höra att du varit glad idag trots snön =)
    Själv kollar jag på sex and the city med min syster =)
    kramar till dig

    SvaraRadera