måndag 21 december 2009

barnvakt till skrutt


Video istället för pulkabacken-bilder som kommer snart..


Dagens schema,
frukost
skrutt anländer och möblerar om bland ca 20 tavlor i lilla ateljén,
han vill sen måla men blir ledsen när akrylfärgen inte går bort från fingrarna. Sen trampar han foten mitt i paletten. Nice. Byta strumpor och äta köttbullar sen åker vi till pulkabacken. Han är ett annorlunda barn. Det är faktiskt roligare att bli dragen uppför backen än att åka nerför.. Bara så ni vet! Sen kom vi hem och han satte upp alla mina tavlor på soffkanten (bilder kommer) och sen åt skrutt en banan,sen läste jag en rad ur Alfons Åberg och sen somnade vi i min säng. Han sover fortfarande. När han andas kommer ett litet visslande ljud ur honom. Kollar var tredje minut att han inte har fått kudden i munnen och håller på att kvävas,men det gör han såklart inte. Men nu får han vakna för jag saknar honom redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar