fredag 18 december 2009

Utställning och halsduk


Jag kan vara den mest slö-stickande personen i världen.
Varje höst när det börjar bli lite mörkare ute och ruggigt så får jag lust att sticka. Jag börjar då alltid sticka på en halsduk.. Problemet är det att den där halsduken är skitkul att sticka på i ca 2 dagar. Sen tröttnar jag. Nu har den här halsduken legat i 2 månader cirkus utan att bli klar. Jag bestämde mig för att sticka en decimeter till på den och sedan sticka ihop den så att den blir rund. Voíla! Världens bästa tips för andra som känner att de hamnat i samma knepiga sits!


Igår var jag och kollade på galleriet jag ska ställa ut i. Hade tidigare bara sett lokalen genom fönstret.. Den va fin, större än väntat och jag får göra hur mycket hål i väggarna jag vill ( hm.nästan iaf) så det kändes bra. Det var stora fönster och vita väggar och en liten myshörna med fåtöljer. Såg framför mig massa färgglada tavlor,tända ljus och champagne som flödar ,massa vänner och så vidare... Börjar bli lite nervös,men som tur är kommer det förmodligen bara vänner o bekanta o de vågar nog inte säga något annat än att jag är grym! (Hoppas jag..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar